آموزش در محل

۲ بازديد


تاثیر آموزش در محل بر میزان یادگیری

تجربه و آموزش دوشادوش یکدیگر حرکت می‌کنند و برای افزایش مهارت در آموزشی که به دنبال آن هستیم آموزش در محل می‌تواند بهترین شیوه باشد. آموزش‌های مختلفی هستند که از این طریق بهتر می‌توان در آن‌ها پیشرفت کرد و از طرف دیگر برخی از آموزش‌ها هستند که تنها از طریق یادگیری در محل می‌توان به آموزش مهارت بالا و قابل‌قبول دست‌یافت. آموزش رانندگی، آموزش موسیقی، حضور در کلاس‌های درسی مختلف و… همگی نمونه‌هایی از آموزش در محل هستند.

دلیل اهمیت آموزش در محل

با پیشرفت تکنولوژی‌های مختلف و حضور اینترنت در تمام بخش‌های زندگی ما، روش‌های مختلف غیرحضوری برای آموزش وجود دارد که افراد بر اساس موقعیت و شرایط کار و زندگی خود آن‌ها را انتخاب می‌کنند. گرچه آموزش‌های غیرحضوری توانسته است جایگاهی نسبتاً محبوب در بین بسیاری از مخاطبان به دست آورد؛ ولی آموزش در محل و آموزش‌های حضوری هنوز جایگاه ویژه خود را حفظ کرده‌اند.

آموزش مهارت‌هایی مانند آموزش رانندگی ، آموزش زبان، کلاس‌های درسی به‌ویژه برای دروسی مانند شاخه ریاضیات و آموزش موسیقی نیازمند تعامل مستقیم بین فراگیر و مدرس دارد. به‌عنوان‌مثال اگر کلاس‌های آموزش رانندگی را در نظر بگیریم تنها با آموزش از راه دور و بدون حضور مربی باتجربه و انجام آزمون‌وخطا نمی‌توان به سطح قابل‌قبولی از مهارت دست‌یافت.

به‌عبارت‌دیگر آموزش در محل منجر به توسعه بیشتر مهارت‌های فردی و همچنین توانایی‌های بین‌فردی می‌شود. شما می‌توانید با ثبت آگهی‌های آموزشی خود در کلاستور اطلاعات مربوط به دوره‌های آموزشی خود را به اطلاع هنرجویان و فراگیران برسانید.

تأثیر آموزش در محل بر بازدهی نهایی

از زمانی که انسان آموزش را آغاز کرد آموزش‌ها همواره به‌صورت حضوری و آموزش در محل بودند؛ ولی با توسعه اینترنت و تکنولوژی این شیوه تغییریافته و افراد زیادی بنا بر شرایط خود شیوه‌های دیگری را غیر از آموزش در محل انتخاب کردند. بااین‌حال تحقیقات نشان داده است که تأثیر آموزش در محل همچنان به قوت خود باقی‌مانده و کارایی آن اثبات شده است.

همان‌طور که گفته شد برخی مهارت‌ها مانند آموزش رانندگی را نمی‌توان به‌صورت آموزش از راه دور فراگرفت؛ زیرا فراگیری چنین مهارتی به‌ دقت و سنجش بالایی نیاز دارد. درباره آموزش موسیقی نیز به همین صورت است. گرچه امروزه کلاس‌های غیرحضوری زیادی برای آموزش موسیقی وجود دارد؛ ولی فراگیری این هنر ظریف و دقیق و بسیاری از مهارت‌های هنری دیگر نیازمند حضور فیزیکی مدرس و فراگیر و بررسی تمامی ایرادها و پیشرفت‌ها است.

مورد دیگر می‌توان به کلاس‌های آموزش زبان اشاره کرد که فراگیران با آموزش در محل علاوه بر ارتقای سطح علمی و آموزشی خود تلاش می‌کنند مهارت‌های دیگری مانند مهارت‌های نرم، مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های فنی خود را در یک محیط رقابتی سالم افزایش دهند. برخی از مهارت‌های نرم شامل موارد زیر هستند:

  • توسعه اخلاق کاری
  • کار گروهی
  • حل مسئله
  • مدیریت زمان
  • ارتباط سازنده
  • حل تعارض

ممکن است آموزش در محل به‌صورت آموزش‌های خصوصی کلاس‌های مختلف باشد. در این کلاس‌ها نیز گرچه ممکن است تعداد شرکت‌کنندگان یک یا دو نفر بیشتر نباشد و یک تیم در محل حضور نداشته باشد؛ ولی حضور در محل آموزش، درک مربی یا مدرس از میزان یادگیری یا خطاهای فراگیر و تلاش دو طرف برای حل تعارض‌ها به‌صورت آنی و حضوری نقش مؤثری در افزایش بازدهی آموزش خواهد داشت. در چنین فضایی فراگیران یاد می‌گیرند که چگونه نقاط ضعف و منظور خود را به بهترین شیوه بیان کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.